دانستنی‌های نوجوان | آیان قهرمان
  • کد مطالب: ۱۴۷۴۹۲
  • /
  • ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱

دانستنی‌های نوجوان | آیان قهرمان

آیان شانکتا، پسر دوازده‌ساله‌ی هندوستانی، فعال محیط زیست، به عنوان جوان قهرمان بین‌المللی اکو در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است.

مترجم: ریحانه صادقی- آیان شانکتا، پسر دوازده‌ساله‌ی هندوستانی، فعال محیط زیست، به‌عنوان جوان قهرمان بین‌المللی اکو در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است. دلیل این انتخاب تلاش‌های او برای یافتن راه‌حلی برای مشکلات زیست‌محیطی بوده است.

او به سبب فعالیت‌هایش برای «حفظ و احیای رودخانه‌ی پوای» برنده‌ی‌ جایزه‌ی نفر سوم در زمینه‌ی تغییرات اقلیمی شده است.

پدر آیان، پونیت شانتکا، که یک کاپیتان کشتی تبلیغاتی و افسر سابق نیروی دریایی است، می‌گوید همه‌ی خانواده از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند و از عملکرد پسرشان بسیار خوشحال هستند.

او می‌گوید: «ما به عنوان خانواده‌ی آیان، او را حمایت و تشویق کردیم، امّا باقی ماجرا حاصل پشتکار و تعهدمندی خود اوست.»

آیان می‌گوید: «من خیلی خوشحالم. بردن جایزه برای من یک سورپرایز بزرگ بود. او چند ماه پیش هم جایزه‌ی طلای هومی‌بابا را برای تحقیق و تهیه‌ی گزارش درباره‌ی حفظ و احیای رودخانه‌ی پوای دریافت کرده بود. این مدال و استقبال جهانی، چیزی است که سبب شده است بتوانم به کارم ادامه دهم.»

تقریبا ۲ سال پیش بود که متوجه وخامت اوضاع این رودخانه شد، جایی که همیشه برای وقت‌گذرانی به حاشیه‌اش می‌رفت. رودخانه قبلا تمیز و زیبا بود اما به مرور زمان، دچار تباهی شد. او احساس کرد باید کاری برای این شرایط انجام دهد، و برای انجامش درنگ نکرد.


thelogicalindian.com

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.